Caritas Mitropolitan Greco-Catolic Blaj Biserica Romana Unita cu Roma, Greco-Catolica Renovabis Humanitäre Hilfe Windesheim e.V. LilianaDesign: web design, creare site Stiri si Reportaje Alba

Intra in direct cu moderatorul

Trimite mesaje online

blajfm@yahoo.com

Sondaj RadioBlaj.ro
Cat de des asculti Radio Blaj?
zilnic
saptaminal
lunar
mai rar

Nou în Blaj: clasă pregătitoare "Step by Step" la Şcoala Gimnazială "Toma Cocişiu"

Pentru prima dată în municipiul Blaj, începând cu anul școlar 2018-2019, la Şcoala Gimnazială "Toma Cocişiu Blaj" va funcționa o clasă pregătitoare în sistemul alternativ de educație "Step by Step" ("Pas cu Pas"). Alternativa educațională "Step by Step" se aplică de la clasa pregătitoare până la clasa a IV-a şi respectă Curriculul Național al Ministerului Educației Naționale pentru ciclul primar, astfel încât trecerea la învățământul tradițional, în clasa a V-a, să se facă ușor şi firesc. Oferta educaţională a şcolii poate fi consultată pe site-ul oficial al instituţiei de învăţământ, sctcblaj

Step by Step este o metodă alternativă de educaţie, dezvoltată în SUA, care promovează metode de predare-învăţare centrate pe copil şi pe implicarea familiei. În România, sistemul de educaţie Step by Step este recunoscut de Ministerul Educaţiei, fiind aplicat din 1994 în grădiniţe şi şcoli publice, dar şi în câteva instituţii private de învăţământ.

Alternativa educațională "Step by Step" se aplică de la clasa pregătitoare până la clasa a IV-a. Ea respectă Curriculul Național al Ministerului Educației Naționale pentru ciclul primar, astfel încât trecerea la învățământul tradițional, în clasa a V-a, să se facă ușor, firesc.

Principiile programului Step by Step se bazează pe teoriile unor pedagogi celebri și pleacă de la ideea că elevii mici învață activ și acumulează permanent înformații despre lumea înconjurătoare prin implicare directă.

Fiecare copil este unic, crește și se dezvoltă într-un ritm propriu și este dependent de ceilalți în privința dezvoltării emoționale și cognitive, prin interacțiune socială. Copiii educați în spiritul "Step by Step" reușesc să definească și să rezolve singuri problemele cu care se confruntă, să comunice ușor cu cei din jur, să înțeleagă şi să negocieze.

Cadrul didactic interacţionează cu copiii într-o manieră prietenoasă şi respectuoasă, care sprijină evoluţia stabilirii identităţii proprii şi modului de învăţare al fiecărui copil, promovează parteneriatul cu familiile şi oferă o varietate de oportunităţi pentru ca familiile şi membrii comunităţii să se implice în învăţarea şi dezvoltarea copiilor. De asemenea, cadrul didactic oferă fiecărui copil şi fiecărei familii şanse egale la învăţare şi participare, indiferent de sex, rasă, origine etnică, cultură, limbă maternă, religie, structură familială, statut social, statut economic, vârstă sau nevoie specială şi monitorizează în mod regulat şi sistematic progresul, procesele de învăţare şi realizările fiecărui copil.

Copiii sunt încurajați să facă alegeri, să-şi asume responsabilitatea pentru deciziile luate, să-şi exprime ideile în mod creativ, să se ajute reciproc, să-şi dezvolte abilităţile de gândire critică şi să gândească liber.

În alternativa "Step by Step" se aplică strategii educaționale pe centre de activități, se lucrează atât individual, cât și pe grupuri mici, copilul este încurajat să comunice, poziționarea mobilierului în clasă este diferită, copilul învață explorând și experimentând, evaluarea copilului este permanentă, iar părinții sunt implicați activ în educația copilului.

Specifice programului "Step by Step" sunt: individualizarea, întâlnirea de dimineață, activitatea în centre, activitatea în echipă şi evaluarea.

Imagini şi amănunte, pe site-ul oficial al Şcoala Gimnaziale "Toma Cocişiu Blaj",sctcblaj .

Nicu Goga

05.03.2018.